آلبانی: کشورها دوست دارند بدون روزنامه نگار / آلبانی / ولسوالی / خانه کار کنند

[ad_1]

استودیوی تلویزیونی (© freie kreation / Shutterstock)


در مبارزات انتخاباتی سیاسی اخیر ، مقامات احزاب اصلی محصولات سرمقاله را خودشان ایجاد کردند ، که اغلب بدون واسطه روزنامه نگاری پخش و منتشر می شد. تبلیغات پیروز شده ، اطلاعات از دست رفته است

آخرین انتخابات پارلمانی آلبانی ، به دلیل covid-19 ، در شرایط استثنایی برگزار شد. مبارزات انتخاباتی که با محدودیت های همه گیر روبرو هستند ، عمدتا از طریق رسانه های سنتی و شبکه توسعه می یابد.

تلویزیون همچنان منبع اصلی اطلاعات در کشور است و احزاب سیاسی تلاش زیادی کرده اند تا از شبکه های تلویزیونی ملی به عنوان مگافون برای انتقال پیام های خود استفاده کنند. اما در گذشته مبارزات انتخاباتی احزاب سیاسی در شبکه های اجتماعی افزایش آشکاری داشته است ، منطقه ای که هنوز هم غیرقانونی است و احتمال سو abuse استفاده از بودجه پنهان احزاب همچنان وجود دارد.

مبارزات انتخاباتی در شبکه های اجتماعی پویایی نگران کننده ای را در مورد نقش روزنامه نگاران در نظارت و گزارش از رفتار احزاب سیاسی ، در حصول اطمینان از شفافیت سیاست ها و در ایجاد توانایی شهروندان برای تقسیم مسئولیت های درست در مورد وعده ها نشان داد. مبارزات انتخاباتی

شیوه های مقابله احزاب سیاسی اصلی با مبارزات انتخاباتی ، تأکید بر تلاش آنها برای کاهش بیشتر فضای رسانه ای در آلبانی و تشویق به تبلیغات است.

بازگشت به گذشته

آزادی رسانه ها در آلبانی در سال های اخیر به دلیل تنش های مداوم بین نخست وزیر ادی راما و بخش رسانه ، که بسیار بیشتر از فشار معمولاً ناشی از دولت است ، قهقراً شده است. طبق شفافیت بین الملل ، آزادی رسانه ها در آلبانی امروز برابر با سطح سال 2013 است ، زمانی که سوسیالیست ها به قدرت رسیدند.

در آخرین مبارزات انتخاباتی ، احزاب اصلی سیاسی عمدا روزنامه نگاران را به حاشیه بردند. همه آنها در دفاتر مطبوعاتی و گروههای تلویزیونی با فن آوری بالا سرمایه گذاری کردند که از تولید و توزیع محتوا مراقبت می کردند و آماده پخش مستقیم در جریان اخبار اپراتورهای تلویزیونی بودند.

این عمل یادآور کاست است ، پدیده ای گسترده در آلبانی در دهه 1990. به این ترتیب ، احزاب سیاسی با تغییر شکل بعدی سیستم اطلاعات ، در تبدیل رسانه ها به ابزارهای ساده برای انتقال پیام های فوری سیاسی با هدف تقویت تبلیغات حزبی ، سهیم شدند.

و در حالی که شهروندان با اطلاعات ارائه شده توسط هر حزب در مورد ادعای خطا توسط حزب سیاسی مخالف بمباران می شدند ، روزنامه نگاران با هرگونه تلاش برای تعمیق و تحقیق مانع می شدند. عیسی میزیرایی ، خبرنگار اورا نیوز ، گفت: “شهردار اریون ولای رهبری مبارزات سوسیالیستی در منطقه تیرانا را بر عهده داشت و من هرگز نتوانستم از برنامه او برای شرکت در یک رویداد سیاسی مطلع شوم.” پویایی نیز توسط گزارش مقدماتی تایید شده استODIHR (تسهیلات مشاهدات انتخابات سازمان امنیت و همکاری اروپا) در مورد چگونگی انجام کارزار انتخاباتی: هیچ بحث تلویزیونی بین رهبران احزاب وجود نداشت و پوشش انتخابات با برنامه های گفتگوی سیاسی اشباع شد.

علاوه بر این ، در طول مبارزات انتخاباتی ، فضای رسانه ای منعکس کننده دو قطبی شدید سیاسی بود ، به طوری که تعداد قابل توجهی از روزنامه ها خود را در یکی از بلوک های سیاسی رقیب قرار دادند و به ابزاری در دست یک حزب برای حمله به یک همکار خود تبدیل شدند. رهبران احزاب ترجیحات روشنی را برای شرکت در برنامه های گفتگوی سیاسی فقط در تلویزیون های برابر اعلام کرده اند. به طور کلی ، توجه مردم بیش از مشکلات واقعی به رهبران معطوف بود و فضای تضمین شده برای اطلاعات رایگان و بی طرفانه حداقل بود.

آیا خبرنگاران تسلیم سیاست شده اند؟

چندین گزارش بین المللی نشان می دهد که خط تحریریه رسانه ها در آلبانی اغلب با منافع مالک و وابستگی های سیاسی وی مرتبط است و روزنامه نگاران را در معرض فشار ، ارعاب و خودسانسوری قرار می دهد. با این حال ، قابل اغماض نیست که دولت خودش اغلب سعی می کند صدای انتقادی رسانه ها را ساکت کند و دو مورد حیرت انگیز در این کارزار انتخاباتی به وجود آمد.

در اواسط ماه آوریل ، دو خبرنگار اورا نیوز توسط کارمندان شهردار تیرانا مورد سو ab استفاده قرار گرفتند. عیسی میزیرایی ، گزارشگر تلویزیونی ، گفت: “بعد از تلاشهای فراوان ، یک روز من توانستم بفهمم که شهردار ولای در کجای کارزار فعالیت می کرد و پس از آنکه محافظان وی در آنجا از من بدرفتاری کردند ، فقط به این دلیل که من از شهردار س ofال مورد علاقه عموم را پرسیدم.” . وی افزود: “همین اتفاق برای یک همکار من افتاد.” تنش های بین شهردار ولیاج و اورا نیوز برای عموم شناخته شده است و مربوط به تحقیقات روزنامه در مورد پروانه های ساختمانی صادر شده توسط شهردار است. در ماه اوت گذشته ، دارایی های اورا نیوز به اتهام نقض قانون ضد مافیایی مصادره شد ، اما تلویزیون گفت که این تلاش برای خاموش کردن صدای انتقادی است.

بعد بود مورد Lapsi.al ، که وجود پایگاه داده ای از اطلاعات شخصی حساس را که چند روز قبل از انتخابات سیاسی به طور غیرقانونی توسط حزب حاکم سوسیالیست جمع آوری شده بود ، محکوم کرد. در یک تصمیم جنجالی ، ساختار ویژه علیه فساد و جرایم سازمان یافته (SPAK) دستور توقیف دستگاه های ذخیره الکترونیکی Lapsi.al را صادر کرد. دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHHR) به سرعت به این موضوع واکنش نشان داد و خواستار تعلیق فوری مقررات مربوط به حمایت از آزادی بیان برای روزنامه نگاران و محافظت از منابع محرمانه شد. در اوایل ماه مه ، دادگستری آلبانی درخواست ECHHR را دنبال کرد.

“مقامات آلبانیایی باید یک تحقیق شفاف انجام دهند. ضروری است که به رسانه ها اجازه داده شود کارهای تحقیقاتی خود را انجام دهند ، از منابع خود محافظت کنند ، اما در عین حال رسانه ها نیز باید به کدهای رفتاری پایبند باشند “، گفت: بلریانا بینو از شبکه روزنامه نگاران ایمن.

در آوریل چندین انجمن اروپایی روزنامه نگاران به نفع همتایان آلبانیایی خود واکنش نشان دادند ، اگرچه صداقت حرفه ای برخی روزنامه نگاران در سطح ملی زیر سوال رفت. میزایراج می گوید: “تبلیغاتی که بر این مبارزات انتخاباتی مسلط است برای آینده رسانه ها و آزادی مطبوعات خطرناک است ، زیرا ما روزنامه نگاران و مطبوعات در بیشتر موارد آنچه حزب می خواهد را پخش می کنیم نه آنچه را که برای مردم مهم است.”

این نشریه به عنوان بخشی از پاسخ سریع به آزادی رسانه (MFRR) ایجاد شده است که توسط کمیسیون اروپا با سرمایه گذاری مشترک تأمین شده است. محتوای این نشریه تنها مسئولیت Osservatorio Balcani e Caucaso Transeuropa است و به هیچ وجه نمی توان عقاید اتحادیه اروپا را منعکس کرد.

آیا به عضویت در OBC Transeuropa فکر کرده اید؟ شما از کار ما پشتیبانی خواهید کرد و مقالات پیش نمایش و محتوای بیشتری دریافت خواهید کرد. مشترک شدن در OBCT!

نظرات ، تا آنجا که ممکن است ، توسط کارکنان ما قبل از اعلام عمومی بررسی می شود. زمان مورد نیاز برای این عملیات ممکن است متفاوت باشد. به خط مشی ما بروید

نظرات وبلاگ طراحی شده توسط



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.